امروزه نصب سقف کاذب یکی از سبک‌های مدرن در دکوراسیون سقف به حساب می‌آید. البته در گذشته از سقف کاذب رابیتس استفاده می‌شد؛ اما اکنون، تنوع جنس و طرح سقف کاذب بیشتر شده است و در انواع جنس‌ها، سقف کاذب تولید و عرضه می‌شود. از جمله از سقف‌های کاذب‌ می‌توان به کناف، چوبی، آلومینویم، آی گلس، گریلیوم و اشاره نمود. معماران دلیل این رشد استفاده از انواع سقف کاذب را علاقه مردم در به کار بردن نور مخفی و همچنین تاثیر بسیار زیادی که سقف کاذب در زیبایی بخشی به خانه دارد، می‌دانند.

سقف کاذب چیست؟

سقف کاذب به هر نوع پوششی از هر جنسی که بر روی کل سقف یا قسمتی از سقف نصب شود، گفته می‌شود. طراحی و نوع مواد مصرفی جهت تولید سقف کاذب بسته به نوع معماری ساختمان و کاربرد آن دارد. سقف های کاذب می‌توانند مطابق سلیقه مشتری قابل تغییر باشند. سقف کاذب در اشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام، سقف کاذب استخر و اتاق‌های ساختمان کاربرد دارد.

ویژگی سقف های کاذب

  • قابلیت دمونتاژ و مونتاژ نمودن دارند.

  • این نوع سقف ها از پایین قابلیت نصب را دارند.

  • قابل اجرا به صورت واحد و با یک دیگر می‌باشند.

  • می‌توانند در طرح ها و رنگ های مختلف تولید شوند.

  • امکان پیاده نمودن نقشه های ساختمان با همان جزئیات به کمک این نوع سقف ها.

  • انعطاف پذیری سقف های کاذب که طراحان این نوع سقف از آن بسیار استفاده می کنند.

  • این نوع سقف ها می توانند از جنس گچ، چوب، فلزات رنگین، pvc، شیشه، آهنی، ورق های فلزی روکش دار، آلومینیوم، کامپوزیت و … باشند.

انواع سقف‌های کاذب

انواع سقف‌های کاذب

سقف کاذب کناف

میبایست بدانید که استفاده از سقف‌های کنافی برای ساختمان‌های که سیستم‌های برقی زیادی دارد، بسیار مناسب است. استفاده از سیستم اعلام و اطفا حریق و سیستم دزد گیر و دوربین مدار بسته، همه و همه به سیم کشی زیادی نیاز دارند. جهت اجرای این سیستم و دسترسی سریع برای تعمیر و نصب آسان سیستم‌ها، در سقف‌های کنافی به راحتی این موضوع قابل اجراست؛ همچنین یکی دیگر از مزایای آن نوع از سقف‌ها این است که می‌توان هر نوع سیستمی در سقف اجرا نمود.

فرآیند تولید کرکره چگونه است؟

سقف کاذب چوبی

سقف‌های کاذب نیز با استفاده از متریال‌های چوبی نیز ساخته می‌شوند که باعث ایجاد فضای کلاسیک خواهند شد و برای رستوران و کافی شاپ بسیار پرکاربرد است. قرار دادن لامپ در داخل چوب و ترکیب شدن آن با بافت طبیعی چوب می‌تواند حس بسیار خوبی برای مشتریان استفاده کند. همچنین برای پوشش سقف از چوب می‌توان از پوسته‌های درخت نیز استفاده نمود که زیبایی خاصی برای محیط به ارمغان خواهد آورد. البته این سقف‌ها به دلیل قیمت بالای چوب بیشتر در گذشته رایج بوده است‌.

سقف کاذب رابیتس

تفاوت میان سقف کاذب کناف و سقف کاذب رابیتس در این است که سقف کاذب کناف به هنگام بازسازی و نوسازی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما اجرای تکنیک رابیتس سقف حتما باید حین ساخت ساختمان، انجام شود. ابتدا برای نصب رابیتس، میبایست میلگردهایی به سقف جوش داده شود؛ و پس از آن، فویل‌های رابیتس به میلگرد متصل شوند. در پایان، در محل‌هایی که جوشکاری انجام شده، گچکاری می‌شود.

 سقف کاذب pvc

استفاده از سقف کاذب pvc در ساختمان‌ها، می‌تواند برای شما فضایی ایجاد کند تا با به وجود آوردن طراحی و کنارهم قرار دادن تکه‌های مختلف این سقف‌ها و کاربرد نو در آنها، احساس عمق و فضای معلق را در بیننده تداعی کنیم. استفاده از سقف کاذب pvc در لابی هتل‌ها و دفاتر تجاری بسیار کاربرد دارد. علاوه بر این موارد عایق رطوبتی بودن این نوع سقف برای ایجاد پوشش و نصب سقف کاذب سرویس بهداشتی، حمام و دیگر محیط‌های مشابه از ویژگی‌های مهم این نوع از سقف‌هاست.

سقف کاذب پلاستر پاریس

سقف کاذب پلاستر پاریس استفاده بسیار زیادی در خانه، هتل و ادارات دارد. این نوع از سقف‌ها در طرح‌ها و مدل‌های بسیار زیادی یافت می‌شوند. این مدل از سقف کاذب برای پوشاندن کانل‌ها و سیم کشی برق بسیار مناسب است و دست شما برای اجرای نور پزدازی، باز می‌گذارد. استفاده از نوارهای ال ای دی و انواع مختلف لامپ و لوستر در این سقف‌ها قابل اجراست. سقف کاذب پلاستر پاریس مقاومت بالایی داشته و در زلزله‌های سنگین، همانند کاغذ دیواری ضد زلزله و مصالح ساختمانی با این خصوصیات اگر به درستی و با رعایت استاندارد‌ها ساخته شده باشند مقاومت خوبی دارند.

چگونگی پانچ و سوراخ کاری ورق فلزی

سخن پایانی

امروزه استفاده از سقف های کاذب به جهت سادگی در طراحی و نصب، بسیار طرفدار دارد و جای سقف های عادی را گرفته است. این نوع سقف ها بیشتر در ساختمان های نوساز و تازه تاسیس مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این سقف ها علاوه بر راحتی کار، باعث زیباتر شدن دکوراسیون داخلی ساختمان و جذاب تر شدن محیط داخلی آن می شود.

 

Leave a Reply Cancel reply

ASK
0